Ter info; heb de route zo gepland om zo makkelijker de trein naar huis te kunnen plannen...
Beetje frisser dan de voorbije weken.
Iedere morgen starten in de wolken. De sandalen aan de voeten zijn plots niet meer zo aangenaam.
Dag 1: Plomin > Motovun (ca. 65 km)
Met tussenin een bezoek aan het kasteel van Pazin en een iets langere middagpauze, toch wel 8u onderweg.
Vooral op het eind nog op de tanden bijten. Motovun ligt op een heuvel 270m boven de zeespiegel. Eerst nog even naar beneden zoeven en dan de laatste 5 km klimmen.
Beetje overrompeld door al de toeristen... Een hotel of gastenkamer vinden lukt niet meer, maar gelukkig sleur ik die Ortlieb frontrollers niet voor niets mee. (Veel sleurwerk is er niet aan. Geloof dat die tassen amper 3 kilo wegen). Één laatste nachtje kamperen dus...
Dag 2: Motovun > Triëste (nogmaals om en bij de 65 km).
Opnieuw starten in de mist. Voor de zekerheid toch maar even mijn fluojasje bovengehaald.
Dat samen met mijn oranje wibdstopper en de verlichting op mijn fiets zou het toch moeten doen...
Deze keer over 2 heuvels over. Telkens van ca. 10m naar 500m. Na Kroatië nog een kort stukje Slovenië en dan Italië.
Beetje raar... hoewel allebij EU lidstaten, tussen Kroatië en Slovenië toch nog een grenspost met slagbomen. Wordt verplicht om toch nog even met mijn identiteitskaart te zwaaien alvorens deze opengaan.
Vanaf die grens nog even dalen en dan 8 km trappen in stand 1 of 2. Een brede slingerende weg met (gelukkig) soms 3 rijvakken. Blijkbaar het ideale terein voor motoren. Vaak zoeven deze voorbij aan snelheden die minstens 2x de toegestane limiet overschrijden.
De laatste 20 km dan weer dalen. Op her einde van deze rit wordt ik toch nog even getrakteerd op een tot fietspad omgetoverde spoorroute. De ondergrond (gravel) zorgt ervoor dat de benen stilhouden niet lukt...
E adesso >>> 3 nachten Triëste en woensdag verder naar Mestre (Venetië).
De trein tot in Latisana en dan nog 100 km fietsen (langs de kustlijn).
Ciao
Geen opmerkingen:
Een reactie posten